Door uw bezoek aan deze site voort te zetten, accepteert u het gebruik van cookies om uw ervaring met ons te delen, evenals de correcte werking en doelgroepmeting van onze website.

Niet meer tonen

TOP

Corman Artisan

Tips

2018-03-02

3 eenvoudige strategieën voor een optimaal paasfeest

Terwijl de Paasvoorbereidingen in volle gang zijn, geeft Corman u een aantal tips om het maximum te halen uit dit tweede belangrijkste feest van het jaar voor bakkers-pâtissiers.

Val op met een goed gekozen thema

Kies een thema voor Pasen om gemakkelijk ideeën te vinden voor het opzetten en decoreren van uw winkel en karakter en stijl te creëren die de aandacht van de voorbijganger zal trekken. Deze laatste zal zich gemakkelijker laten verleiden als uw etalage een verhaal vertelt: door het commerciële aspect van uw aanbod te vermidnerne zal de klant zich minder schuldig voelen en bevrijd worden van zijn koophandeling. Een thema creëren in uw winkel is een geweldige manier om uw merk te ontwikkelen.

Quick-win voor een thema

De nieuwe trend in het tijdperk van hyperdigitalisering is om terug te keren naar de "winkel van papa" om een echte band met de klant te smeden. Beschouw tijdens deze Paasfeesten uw winkel niet louter als verkooppunt maar als een plaats waar informatie over uw producten, uw bedrijfsgeheimen en vooral uw waarden wordt uitgewisseld en gedeeld.

Kies een thema dat het beste uw verhaal en uw overtuigingen vertelt, en trek deze verhaallijn door in al uw verkoopsinrichtingen.
  • U staat garant voor creativiteit: bedenk verschillende producten in hetzelfde thema. De wereld van de cinema, de kindertijd of een populair verhaal, de keuze is aan u. De klant zal onder de indruk zijn door uw verbeelding en gewillig aan het spel deelnemen.
  • U heeft een hart: sponsor een vereniging en installeer een tentoonstelling met foto's van de mooiste projecten die u steunt in uw winkel. De klant zal een goede actie ondersteunen door uw producten te kopen.
  • U gaat voor bio: toon de herkomst van uw producten op uw toonbank, het logo van uw labels in de etalage en denk aan milieuvriendelijke verpakkingen. De klant zal uw inspanningen waarderen en verzekerd zijn van de kwaliteit van uw producten.

En voor de gelegenheid kunt u ook enkele klassiekers opnieuw uitvinden! Bedenk nieuwe namen voor uw producten en maak aangepaste labels voor uw Paasverhaal!

Verhoog uw omzet met interactieve communicatie

De periode van Pasen is een periode waarin wordt gedeeld en dus een geweldig excuus om (opnieuw) gebruik te maken van de sociale netwerken. Naast meer zichtbaarheid voor uw bakkerij-pâtisserie zult u een band met uw klanten kunnen onderhouden. Die kunnen bijvoorbeeld feedback geven over uw winkel en uw producten. U kunt ze ook vertrouwd maken met uw nieuwe creaties, waardoor ze zin zullen krijgen om opnieuw bij uw langs te gaan!

Quick-win voor succes op sociale netwerken

Op zich kost het aanwezig en actief zijn op sociale netwerken niets, behalve tijd. Het is aan u om het tempo te vinden dat bij u past: elke avond, elk weekend, drie keer per week, in de ochtend tussen twee klanten door...

Wanneer de planning vastligt kunt u bijvoorbeeld een speciale fotowedstrijd voor Pasen organiseren. Neem bijvoorbeeld het thema "Ieder zijn Paastraditie": vraag uw klanten om hun beste foto's te plaatsen op uw Facebook-pagina, Instagram of Twitter. Op basis van de reacties en "vind-ik-leuks" zal de meest populaire foto een Paasverrassing winnen die kan worden afgehaald in de winkel.

Richt uw winkel aantrekkelijk in

Pasen is de perfecte gelegenheid om het evenement in uw winkel binnen te halen. De consumenten die naar de winkel komen verwachten iets bijzonders, en de winkels die hier vandaag het best op inspelen zijn deze die een ware ervaring met het merk of product aanbieden. Dit geldt ook voor de bakkerij-pâtisserie. Uw doel: uw vaste klanten verrassen en nieuwe klanten overtuigen om binnen te stappen.

Quick-win voor het inrichten van uw bakkerij-pâtisserie

De ervaring van klant in een winkel is vaak een "test and learn" proces. Een eenvoudige strategie die het nuttige aan het aangename koppelt: u biedt een gezellig moment aan en communiceert terwijl de uniciteit en de kwaliteit van uw producten. U kunt dit concreet vertalen door een kleine proeverij met een woordje uitleg. Pasen, dat is chocolade. U kunt uw klanten de kans geven om te proeven van de verschillende chocolades die u gebruikt in uw recepten.

Neem ze mee op reis met krokante of smeltende chocolade uit alle hoeken van de wereld: Ivoorkust (goed voor 32% van de wereldproductie), Brazilië (11%), Indonesië (10%), etc. Afhankelijk van hun beoordeling kunt u uw klanten bepaalde desserts voorstellen in uw etalage, met een echt persoonlijk advies.

Klaar voor de opwinding van de Paasvoorbereidingen?